etomi

02 Aug 2006 2,615 views
 
supporter of
atom rss 1.0 rss 2.0
web browser google del.icio.us digg technorati
| lost password
birth date
cancel
photoblog image Omono Etomi aka Omosco

Omono Etomi aka Omosco

So she's been waiting for this Debut!

My youngest sister and number 4 out of 4 kids(I'm numero uno which means I boss her around :) ). She's a fiesty one as captured in this pic, 14 and knows way too much for her own good. Still, you have to love her.

 

Omono Etomi aka Omosco

So she's been waiting for this Debut!

My youngest sister and number 4 out of 4 kids(I'm numero uno which means I boss her around :) ). She's a fiesty one as captured in this pic, 14 and knows way too much for her own good. Still, you have to love her.

 

comments (38)

  • deji77
  • United Kingdom
  • 2 Aug 2006, 00:07
I like this a lot. The white background is spot on.
Though probably you could have been more creative with the white space around the subject.
E Etomi: Thanks Deji. Dunno what i could do with the space..what do you suggest?
  • Laurie
  • United States
  • 2 Aug 2006, 02:10
She is lovely. Very nice.
E Etomi: She is, thanks Laurie
  • Oz
  • United States
  • 2 Aug 2006, 02:54
She's 14? wow! omonskilooooooo...u guys look so alike..and yall have the same hands..
E Etomi: Er its sad you do not know your sisters age. I know we look alike, the reason you don't look like us is that you were dropped on our dorrstep by a woman who came from the north. I lie not.
  • Oz
  • United States
  • 2 Aug 2006, 03:00
oh...I LOVE IT by the way
E Etomi: Thanks!
Awww i can only imagine..she looks so naughty...nice one wink
E Etomi: She has the sharpest mouth! Thanks
  • Ismael
  • Argentina
  • 2 Aug 2006, 06:08
Muy buena fotografĂ­a !!!
Ismael
E Etomi: Thanks a lot Ismael!
  • incubus
  • Great Britain (UK)
  • 2 Aug 2006, 08:22
she is soo kool!!!!
E Etomi: Lol, she'll be happy to read this
  • Steve
  • United Kingdom
  • 2 Aug 2006, 08:22
This is a corker of a shot! The only thing that lets it down for me (and it was probably your intention anyway) is that I would have preferred to see at least the outline of her top to anchor her and also to prove that she isn't an 'upper-torso-only' person! It's not easy to do when she's wearing white against white background though.
E Etomi: Thanks Steve. I really tried but could't get that effect!!
  • Mr Skee
  • SkeeTown (SL)
  • 2 Aug 2006, 08:34
Ok, ok, ok....is she just about to crack that guitar over someone's head lol lovely shot!
E Etomi: Maybe my head lol!
  • Veloran
  • Singapore
  • 2 Aug 2006, 08:50
Nice shot! Great pose and I love the clean white treatment.
E Etomi: Thanks!
FANTABULOUS! Lovely shot. Yup looks the reverse bright and estatic as opposed to dark and serene.

Nice work E.
E Etomi: Thanks Jide smile.
  • chunter
  • United Kingdom
  • 2 Aug 2006, 09:20
Now here's a whacky shot! Whacky pose, whacky processing and, if you don't get out of the way, ....WHACK!

This is a real cracker. A very worthwhile image.
E Etomi: Thanks Chunter, a more subdued one is comming up tomorrow
  • ehi etomi
  • Great Britain (UK)
  • 2 Aug 2006, 09:20
omosco......is she slim like that in real life..or is it camera effects....miss all of u.....
E Etomi: Don't make fun of your sis, it was puppy fat!
Oz, isnt that ur sister?? LOLL...lovely lovely shot, its so kewl the way the white blends with her top...and with that guitar, she looks so fierce!! I likey likey likey
E Etomi: Thanks Dezhare, don't mind Oseyi, I think she's on sumn sumn
great picture!
love it!
i like the clear white background synchronized with the wear. lovely!
E Etomi: Thanks Bigant.
  • Temidayo
  • Great Britain (UK)
  • 2 Aug 2006, 09:56
I like this shot.Is that lil Omono of yesterday? LOL..shes all grown...lovely picture Eni
E Etomi: Yes oh, even taller than I am. The young shall grow!
  • Adura
  • London
  • 2 Aug 2006, 10:47
Omono - I hope you remember when I told you you'll be the hottest and prettiest in your family while your sisters were being mean to you!!!

This is a gorgeous picture and it helps that Omono is beauriful!!!

E, well done!!!
E Etomi: PULEASEEEEEEEEE! I remain the undisputed hottie..
  • Duditosholata
  • 2 Aug 2006, 11:48
Baby....dis girl's about to be HOTTER dan u and Oseyi put together..... Nice picture baby...
E Etomi: Thanks dude!!
  • chantal
  • Netherlands
  • 2 Aug 2006, 12:18
beaufitul with this white background.
E Etomi: Thanks Chantal
Gorgeous! Very vivacious......luv the wink....u can see the sass through the photograph....luv the white background effect...makes her pop out of the picture....lil' sisters...gotta luv them
E Etomi: Thanks Bella. Love ur blog!
  • Kunle
  • Great Nigeria
  • 2 Aug 2006, 13:56
Wild Child
E Etomi: Lol, thanks for stopping by!
  • E Etomi
  • Nigeria
  • 2 Aug 2006, 14:52
hey im the FAMOUS omono let me just tell yall now. the onli reson i let ha boss me around is because i always get a reward ($$) for my good deeds!!
E Etomi: Perhaps you should have changed my name to your name on the comp. Olodo lol.
  • Adura
  • London
  • 2 Aug 2006, 16:01
And there you go again abusing the Etomi beauty! You better stop!!! She'll soon be the smartest Etomi that ever lived. Brains and Beauty = FANTASTIC!!!
  • Toun
  • United States
  • 2 Aug 2006, 16:12
Hey Eni! Nice shot. Didn't know you were into photography now. Omono is becoming a young woman now oo.
  • Isowa
  • United States
  • 2 Aug 2006, 16:27
wow! this pic is really eye-catching!I like it, good for an album cover too. How did you do it, did you use the zone system to meter her or did you just place her image on a white background and worked from there? I'm just asking, but whichever way you did it, it's an awesome pic. Keep it up! smile
  • Dammie
  • BED
  • 2 Aug 2006, 18:40
LoL, Awwwwwwwww
  • Dammie
  • BED
  • 2 Aug 2006, 18:40
LoL, Awwwwwwwww
  • Morenike
  • Nigeria
  • 2 Aug 2006, 19:18
Lovely shot! Miss Etomi, you've really stepped up your game. very good choice with the white background...sort of gives the pic a 3D effect. i feel like she could to step out of the pic and whack me over the head with her guitar.

Cool guitar, BTW...
  • Nkx
  • United Kingdom
  • 2 Aug 2006, 21:21
lovely shot!
  • Idefix
  • Germany
  • 2 Aug 2006, 23:04
this is great - you really caught the kind of person you see her as in this. Technically flawless as well of course. Clever to blend the dress into the background....
  • Yinkavelli
  • United States
  • 3 Aug 2006, 01:52
Very nice pic. Looks very album coverish
  • Yinkavelli
  • UK
  • 3 Aug 2006, 01:54
Hi. Hows it going? Not sure if you got my e-mail a while back. Hope all is well. Just wondering how things were going with Tangea and co. Could you send me your e-mail as well and Bayo's too.

Cheers...Snap On!!! wink
Yinka
  • Kola
  • Nigeria
  • 3 Aug 2006, 11:04
Wicked!!! and creative too...
  • ToyinE
  • United States
  • 3 Aug 2006, 16:43
Very nizeee.... The picture shows a lot of personality!!! meanwhile whos guitar is that?
  • Mona
  • London
  • 5 Aug 2006, 21:48
Veeeeeeeeeeeeeeery niiiiiiiiiiiiiice smile
  • Bebe
  • Great Britain (UK)
  • 23 Aug 2006, 15:09
Once again nice shot of miss talkative herself, you look awesome i must say. Btw if you found my earrings on the bathroom sink which I'm sure you did, you better keep it for me. Don't want to see it in any photos!!! grrrrr
  • nosa alile
  • new york
  • 27 Sep 2006, 18:20
wow, shes prettty......i feel bad for oseyi now
Nice shot. she's a bigger woman now at 15

Leave a comment

must fill in
[stop comment form]
show
for this photo I'm in a any and all comments icon ShMood©
camera Canon EOS 350D DIGITAL
exposure mode aperture priority
shutterspeed 1/30s
aperture f/4.0
sensitivity ISO800
focal length 20.0mm
TulaTula
(untitled)
CiaoCiao

Warning